Webovky, domény, seo, design

SEM marketing

SEM neboli Search engine marketing znamená vlastně používání klasického obchodního marketingu ve vyhledávačích. Je to tedy vlastně jakási online forma reklamy, která je zaměřená na zvyšování známosti a viditelnost webu, na propagaci, což by všechno mělo vést ke zvýšení návštěvnosti vaši webové stránky.

Search engine marketing může být v několika podobách, v drtivé většině případů se však jedná o služby placené. Většinou jsou platby zprostředkovávány takzvaným PPC modelem, což je vlastně placení za klik na nejčastěji banner nebo textový odkaz v síti serverů, jež vlastně tento způsob propagace nabízejí.

Dalším, také velice častým, způsobem propagování, je nákup lukrativnějších pozic v žebříčcích vyhledávačů velkých portálů, jako například seznam, centrum, yahoo a tak podobně. Avšak pozor, google tento způsob propagace nepodporuje. Určitě si mnoho lidí říká, že se vlastně jedná o to samé, jako je SEO. SEM a SEO však mají několik podstatných odlišností.

V prvé řadě jde o to, že u SEO optimalizace musíte měnit určité věci přímo na webových stránkách (tedy například strukturu, zdrojový kód, obsah webu a tak podobně). U SEM marketingu tomu tak není a vše záleží pouze na vašich finančních možnostech.  SEM marketing má velikou výhodu například v tom, že si tak můžete nechat zjistit přesný počet lidí, kteří navštívili vaše stránky. Poté díky PPC systémům můžete také zjistit, jaká je celková návratnost investicí do této formy marketingu.

V současné době se tedy jedná o nejefektivnější formu online reklamy, avšak na druhou stranu také o nejdražší formu reklamy pro vaše webové stránky.

Mohlo by vás zajímat:


Tento záznam byl zaslán Optimalizace webu a označen , , , , . Záložka je zde.

Komentáře jsou uzavřeny.